5 rzeczy na dobrze zorganizowane biurko

- Categories : FIRMA , SZKOŁA

Bez względu na to, czy zorganizowane biurko to Twój priorytet, czy raczej masz na nim kreatywny nieład, jest kilka przedmiotów, które warto mieć zawsze pod ręką. Oto nasza lista!

Po co w ogóle mieć zorganizowane biurko?

Interesujesz się w ogóle tym, co mówi o człowieku jego miejsce pracy? Okazuje się, że jest całkiem dużo badań, m.in. menadżerów, o tym co ich denerwuje na biurkach swoich podwładnych. Są też badacze, którzy upatrują zależności między bałaganem lub porządkiem a charakterem, czy zdolnościami zawodowymi danej osoby.

7 typów pracownika biurowego a’la Radek Kotarski

5 pierwszych według prof. Lily Bernhaimer zajmującej się organizacją przestrzeni, ze szczególnym uwzględnieniem środowiska pracy

  • Graciarz – wszystko na biurku

  • Minimalista – każda rzecz ma ściśle określone zastosowanie

  • Pamiątkarze – biurko to mini wersja domu

  • Zdobywcy – nie ruszaj mojej przestrzeni

  • Murarz – barykady na biurku 

2 osobowości od Radka:

  • Człowiek L4 – apteka na biurku

  • Tech geek – na blacie wszystkie zdobycze technologiczne

5 rzeczy, które warto mieć na biurku

By nie trzymać Cię w niepewności i zaoszczędzić czas – wymienimy je od razu:

organizer na biurko z kilkoma pojemniczkami, długopis, ołówek lub nożyczki, w zależności od wykonywanej pracy, karteczki,organizer a4 na dokumenty.

Przy okazji podpowiadamy... Jeśli nie do końca radzisz sobie z porządkiem na biurku, przemyśl, czy nie sprawić sobie estetycznego pudełka, w które będziesz wrzucać to, co zwykle zbiera Ci się w pokaźną kupkę. Po pierwsze – zakamuflujesz bałagan.

Po drugie – masz gwarancje, przy odrobinie samozaparcia, że najaktualniejsze sprawy – są w tym jednym miejscu. Bierzesz pudełko lub pojemnik w garść raz na jakiś czas i robisz w nim porządek rozkładając zawartość w dedykowane jej miejsce. Szczególnie polecamy osobom prowadzącym home office.

Organizery

Zaryzykujemy stwierdzenie, że po artykułach piśmienniczych jest to najbardziej rozwinięta grupa produktów biurowych. Różnorodność materiałów, z jakich są zrobione, kolorów, wzorów, motywów, wielkości i przegródek. My proponujemy Ci 2 rodzaje organizerów na Twoje zorganizowane biurko.

  • organizer z kilkoma przegródkami, czy pojemniczkami; jest lepszy od kubka i dzbanuszka, bo nie musisz wysypywać wszystkiego, by odnaleźć gumkę do mazania, czy małą temperówkę; zajmuje mało miejsca i na bank pomieści te najbardziej podstawowe rzeczy; w ostateczności postawisz go nawet na stercie dokumentów.

  • organizer a4 na dokumenty – myślimy tu o pojemniku przypominającym segregator, utrzymującym dokumenty w pozycji pionowej; wykorzystasz go na ryzę papieru – zwykle wchodzi w całości i nie musisz wyjmować kartek z szuflad, czy spomiędzy terminarzy na biurku; równie dobrze wykorzystasz go na bieżącą pocztę. Największa zaleta to rozmiar, nie zajmuje całej powierzchni formatu a4, tylko fragmencik, pozostaje dużo miejsca do pracy.

Długopis

Znasz te sytuację, gdy przybiega współpracownik z sąsiedniego biura i masz mu szybko coś podpisać, albo klient zabrał Ci po raz kolejny długopis, albo listonosz przyszedł, ale długopis mu się wypisał.

Wtedy szukasz jakiegoś przyboru do pisania w przyzwoitym kolorze, a tu jak na złość same cienkopisy i zakreślacze. Gdy masz długopis w organizerze, w jednym z pojemniczków – nie ma szans, by go nie zauważyć. Jest jeden warunek – pamiętaj, by po użyciu go tam odłożyć. To nie musi być Twój podstawowy długopis, służący do aktualnych zadań. To ma być ten długopis do zadań ekspresowych.

Karteczki

Można ich nie lubić, jednak podobnie, jak w przypadku długopisu, są sytuacje, że nic innego, tylko karteczka ratuje życie, a przynajmniej pamieć o jakimś zadaniu. Karteczki, czy to zwykłe w bloczku dedykowanym organizerom, czy karteczki samoprzylepne, czy indeksujące, wygodnie ułożysz w jednym z pojemniczków organizera i zawsze po nie sięgniesz.

Ołówek

Masz milion myśli na sekundę lub jesteś kaligraficznym estetom? Dzięki temu, że ołówek się zmazuje, jest dyskretniejszy od długopisu (nie farbuje kieszeni, dobrze wygląda za uchem) – jest doskonałym pisadłem do szybkich notatek, szkiców, rysunków. Przydatny, oczywiście przechowywany w organizerze, w parze z długopisem do zadań specjalnych a przynajmniej zawsze do niego odkładany.

Nożyczki

Jeśli otrzymujesz dużo korespondencji, przesyłek, zarządzasz magazynem, to ołówek nie zda Ci się na zbyt wiele. Zamiast niego – w swoim organizerze umieść nożyczki.

A Ty masz swoją super 5 przysiadów na biurko?