Praca zdalna- jakie artykuły musisz posiadać?

- Categories : FIRMA
Praca zdalna na dobre zagościła w naszym życiu i wiele firm wypracowało już modele, gdzie praca w ten sposób jest już standardem. Wiele wskazuje na to, że home office będzie obecne z nami jeszcze przez długi czas. Dlatego warto pomyśleć, w jaki sposób możemy zorganizować swoje biuro, by praca w nim była efektywna a na naszym biurku nie panował chaos organizacyjny.

Organizacja pracy to podstawa!

O kupnie odpowiedniego biurka, krzesła biurowego, czy prawidłowego oświetlenia nie będę pisać. Oczywiste jest, że musimy zadbać o właściwe miejsce do pracy zdalnej. Skupmy się na produktach, które w faktyczny sposób pomogą zorganizować pracę w domu i produktywnie wykorzystać czas. Co zatem powinno się znaleźć w naszym domowym biurze?

Naukowcy twierdzą, że osoby, które pracują przy nieuporządkowanym biurku, są bardziej kreatywne oraz mają ciekawsze pomysły. Jeśli jednak Twoje biuro znajduje się w salonie, lepiej nie pozwalać sobie na “twórczy nieład”.

Nie wszystko musi znajdować się w szufladach biurka. Warto pomyśleć o organizatorach, które można postawić na biurku i mieć wszystko pod ręką. W ten sposób Twoje miejsce pracy będzie uporządkowane, a Ty bez problemu wszystko znajdziesz.

W jakie organizatory warto się zaopatrzyć?

  • organizator z kilkoma przegródkami- pozwoli bez problemu pomieścić długopisy, ołówki, zszywki, gumkę do mazania. Nie trzeba wysypywać całości organizera, by znaleźć potrzebną rzecz;
  • organizator na dokumenty- czyli pojemnik, w formie segregatora. Największym plusem jest jego rozmiar, nie zajmuje całej powierzchni i dzięki temu pozostaje dużo miejsca do pracy.

Magiczne pudełka

Nawet jeśli praca zdalna będzie trwała krótko, ale jej charakter wymaga przemieszczania się z dokumentami w inne miejsca, można zaopatrzyć się w zamykane pudełka z kartonu lub plastikowe pojemniki. W ten sposób dokumenty pozostaną w jednym miejscu. Zaletą takich pudełek, jest to, że bez problemu można je postawić na wierzchu szafy, czy na podłodze, by nie przeszkadzały. Niektóre pudełka można bez problemu złożyć, w ten sposób zyskujemy dodatkowe miejsce.

Długopisy i inne ,,przydasie”

Nasza praca z pewnością będzie o wiele łatwiejsza i szybsza gdy będziemy zaopatrzeni we wszystkie akcesoria biurowe jak: długopisy, karteczki, nożyczki, karteczki samoprzylepne. Ważne, żeby znajdowały się one pod ręką, gdy szybko potrzebujemy coś zanotować.

Szczególnie istotne są w tym przypadku karteczki, które możemy podzielić na: karteczki w bloczku dedykowanym, samoprzylepnym, indeksujące, w formie kostki biurowej, czy karteczki w podajniku.

Tablica, czyli wszystko w zasięgu wzroku

Wydawać by się mogło, że jest to zbędny gadżet. Nic bardziej mylnego! Dzięki niej wszystkie informacje, które zapisujemy są dla nas widoczne gdy siedzimy przy biurku. Warto więc ją zamontować, chociażby do przyczepienia ważnych notatek i “przypominajek”.

Tablica może być magnetyczna szklana, suchościeralna, samoprzylepna, kredowa, korkowa czy w formie planera magnetycznego. W zależności od wielkości naszego biura w domu możemy wybrać odpowiednią wielkość.